Jól halad az M25-ös összekötő út építése

Jó ütemben halad az Egert az autópályával összekötő, régen várt M25-ös út építése, hiába akadályozta a baloldal és a Jobbik a beruházást. A Fidesszel és Orbán Viktor kormányfővel aláírt megállapodás után megvalósul a fejlesztés – mondta Nyitrai Zsolt a Homolya Róbert államtitkárral tartott közös sajtótájékoztatón.

TV Eger

Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kiemelte: elkezdődik az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös autóút déli szakaszának építése, a 19 kilométer hosszú autóút északi üteméhez kapcsolódó, 2017 nyarán elkezdett munkák a tervek szerint haladnak, így a megújult 252-es utat és az Andornaktályát elkerülő utat is várhatóan még idén nyáron átadják.

Jól halad az M25-ös összekötő út építése

Az M25-ös összekötő most induló déli üteme – 14,5 kilométernyi útszakasz és az érintett csomópontok kiépítése – közel 36 milliárd forint uniós és belföldi forrásból 2020 nyarára készül el. Ez a projekt az elmúlt időszak legnagyobb értékű Egert érintő fejlesztése – tette hozzá.

Az államtitkár emlékeztetett: 2016-2022 között 2500 milliárd forintot fordítanak közútfejlesztésre, amelyből csaknem 900 kilométer új autópálya és autóút épül. Ezzel minden megyeszékhely elérhető lesz kétszer kétsávos gyorsforgalmi úton, és az összes autópálya eléri az országhatárt, ami pozitív társadalmi és gazdasági hatásokkal is jár.

Jól halad az M25-ös összekötő út építése

Nyitrai Zsolt miniszterelnöki megbízott, Eger és térsége országgyűlési képviselője elmondta: Eger régi álma válik valóra az összekötő út megépítésével, hiszen közvetlen, gyors és biztonságos lesz a közlekedés a megyeszékhely és a főváros között. Mindez azt jelenti, hogy több vállalkozó, valamint több turista is érkezik majd a térségbe, mindez pedig növeli a bevételeket.

Tizenkét nappal a választások előtt érdemes egy kis számvetést készíteni az előzményekről – folytatta –, hiszen a 2010 előtti szocialista kormányok megígérték ezen szakasz megépítését, de ennek érdekében nem tettek semmit. A Jobbik pedig egy rosszul időzített “javaslattal” próbálta megváltoztatni az út nyomvonalát, így kockára tette az egész beruházás elindítását és sikerét – tette hozzá.

Csak a Fidesz volt az, aki következesen kitartott a cél mellett: mikor Orbán Viktor miniszterelnök aláírta a szerződést a várossal, visszavonhatatlanná vált az építkezés elkezdése. Sőt a kormányfő legutóbbi látogatásán arra is ígéretet tett, hogy még egy elkerülő út is épülhet a környék tehermentesítése érdekében – fejtette ki a képviselő.

Habis László Eger polgármestere arról beszélt, hogy az infrastrukturális fejlesztés szorosan kapcsolódik ahhoz a két nagyberuházáshoz, ami az elmúlt évek legnagyobb ipari fejlesztése lesz Egerben.

Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese pedig arról szólt, hogy a kormány helyesen döntött, amikor elrendelte, hogy minden megyeszékhelynek közvetlen gyorsforgalmi összeköttetéssel kell rendelkeznie, így került sor az M25-ös megépítésére.