A Magyar Kormány elkötelezett egy erős, szolgáltató állam megteremtésében, ennek részeként kiemelt kérdésként kezeli, hogy polgárai biztonságban érezzék magukat. Ezt szolgálja a 112-es segélyhívó, valamint a készenléti szervek – a mentők, a tűzoltók és a rendőrség – kommunikációját kiszolgáló EDR rendszer továbbfejlesztése és korszerű működtetése – mondta Nyitrai Zsolt infokommunikációért felelős államtitkár Egerben, a HTE és az Óbudai Egyetem közös EMCOM konferenciáján.
Az Egerben megrendezett konferencián távközlési szakemberek, biztonsági szakértők, a készenléti szervek és a mobiltársaságok szakemberei vettek részt. A megnyitón Nyitrai Zsolt hangsúlyozta, a kormány célja egy erős és szolgáltató állam megteremtése, ennek részeként mind a 112-es, mind az EDR-rendszer maradéktalan kiépítése kiemelt fontosságú, vészhelyzetben ugyanis nincs elpocsékolnivaló idő, akkor minden perc számít.
(forrás: TV Eger)
A Magyar Kormány feltett szándéka, hogy megvédi az emberek életét, anyagi javait és biztonságát – ehhez kellenek ezek a modern technológiákat fölvonultató rendszerek – fogalmazott Nyitrai.
Az állampolgároknak tudniuk kell, hogy amikor igazán bajba kerülnek, akkor számíthatnak az államra, a készenléti szervek munkatársaira. Tudniuk kell, hogy nagy baj esetén a segítség telefonhívásnyira van – ezt szolgálja az is, hogy a 112-es egységes európai segélyhívó ügyének rendezése már a kormány előtt van, és hamarosan pozitív döntés születik, tette hozzá Nyitrai Zsolt.
Az államtitkár a készenléti szerveket kiszolgáló EDR-rendszer kapcsán hangsúlyozta, hogy az Infokommunikációért Felelős Államtitkárság kezdeményezésére megalakult a munkacsoport, melynek az a feladata, hogy maradéktalanul áttekintse az EDR működésének eddigi tapasztalatait és javaslatokat nyújtson a magas színvonalú, üzembiztos szolgáltatás megfelelő lefedettségű és költséghatékony működtetésére, mely így nem csupán az állampolgárok biztonságát lesz képes szavatolni a jövőben, hanem a készenléti szervek közötti kommunikációt is maradéktalanul biztosítja majd.