A szolgáltató állam dolga, hogy okos és hasznos szabályokat alkosson, és a közszolgáltatásokat digitálisan is elérhetővé tegye, biztonságot garantálva az ügyintézésre, fizetésre.
A Kormány ezért indította el a Digitális Állampolgárság Programot, amelynek célja, hogy egyszerűsítse a polgár és az állami szervek közötti kommunikációt.
Ezzel a fejlesztéssel az ügyintézés a mobiltelefonokra költözik; a cél, hogy elég legyen egy lakáskulccsal és egy mobiltelefonnal elindulni otthonról – jegyezte meg, utalva arra, hogy immár több okmány digitális formában az alkalmazásból is bemutatható.
A DÁP-pal nemcsak időt spórolunk meg, hanem védjük a környezetet, csökkentjük a bürokráciát.
A program népszerűségét bizonyítja, hogy eddig már több mint egymillióan töltötték le az alkalmazást – közölte Nyitrai Zsolt, arra kérve a többi állampolgárt, hogy ők is töltsék le az applikációt.