Már a kétezres évek elején felmerült egy Egert elkerülő út szükségessége. Akkor, amikor még csak az asztalon létezett a várost az M3-as autópályával összekötő gyorsforgalmi út. Az indokok már akkor is, és azóta egyre inkább az állandósulni látszó csúcsforgalmakban kialakuló dugók, és a város egyes részeit érő aránytalan forgalmi terhelés voltak. Több éves előkészítő munka után a tervezés mára látványos szakaszába ért.
Eger Hírek
Mivel az egri közlekedésnek csupán 5-7 százaléka az, ami valójában átmenő forgalom, a várost keletről elkerülő útnak inkább tehermentesítő szerepe lesz. Azt azonban valóban érezni fogják az egriek, ahogy azt is megérezték, hogy az M25-ös átadása mennyivel lendületesebbé tette a hosszabb távú utazást.
Nyitrai Zsolt, a térség országgyűlési képviselője az Eger Híreknek elmondta: a covid járvány után megváltozott világban egyre jobban felértékelődnek majd a biztonságos országok a turizmus szempontjából is. Magyarország ezért már rövid távon profitálhat abból, hogy megőrzi biztonságos voltát.
Mivel Eger folyamatosan ott van az ország három leglátogatottabb turista célpontja között, nem mindegy, milyen a forgalmi helyzet a városban. Az M25-ös út már egy jelentős lépés volt, de a most tervezés alatt álló keleti elkerülő még tovább javítja majd az egri közlekedést.
Nyitrai Zsolt hozzátette: az új út már rövid távon nyertessé teheti a várost, hiszen az egyenletesen eloszló forgalom mellett Eger még ideálisabb kiindulópontja lehet a bükki, vagy akár a mátrai túráknak is.