Kezdeményezem, hogy az Egri Bikavér legyen hungarikum – jelentette be Nyitrai Zsolt miniszteri biztos, Eger és térsége országgyűlési képviselője azon a borász fórumon, amelyen Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója az egri borok külföldi értékesítésének lehetőségeiről adott tájékoztatást.
TV Eger
Nyitrai Zsolt elmondta, immár az 5. ilyen szakmai fórumot rendezik meg, vendégük volt már Szijjártó Péter és Fazekas Sándor miniszterek, valamint több államtitkár is. Ezek az összejövetelek nagyon hasznosnak bizonyultak, hiszen a hegyközségi törvény módosítása előtt itt mondhatták el véleményüket a borvidék borászai, itt fogalmazódott meg egy hiánypótló kiadvány, az Egri Borvidéket három nyelven is bemutató könyv megjelentetésének ötlete. De ide sorolható az egriborvidek.eu portál vagy a hamarosan elérhetővé váló mobil applikáció elkészítése is – tette hozzá.
A honatya bejelentette: kezdeményezi, hogy az Egri Bikavér emelkedjen a hungarikumok sorába, hiszen a követelmények legfontosabbika, hogy a termék legyen „magyar csúcsteljesítmény”, ez pedig az Egri Bikavér esetében megkérdőjelezhetetlen tény.
Célunk tehát az – folytatta Nyitrai Zsolt -, hogy a Bikavér első lépésben kerüljön be a Magyar Értéktárban nyilvántartott nemzeti értékek közé, majd ezt követően kapja meg a hungarikum minősítést.
Habis László egri polgármester hozzátette: minden gazdaságfejlesztési, kulturális, valamint turisztikai kezdeményezés, amelyet az önkormányzat megvalósít, valamilyen szempontból kötődik a borhoz. Beszélt arról is, hogy a város támogatja azt a most készülő piackutatási tanulmányt is, amely az egri borok piacra jutását kívánja megalapozni.
Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója az egri borok külföldi értékesítésének lehetséges célországaival, a borexportot elősegítő módszerekkel kapcsolatban tartott előadást a borászoknak.
Egyebek mellett elmondta, ez az első alkalom, hogy egy borvidék meghívására a helyszínen adhat tájékoztatást. Az együttműködési feltételek adottak, hiszen vannak kiváló egri borok, a kereskedőháznak pedig vannak jó és működő gazdasági kapcsolataik, így ráléphetünk arra a közös útra, amely konkrét eredményeket hozhat az egri bortermelők számára – tette hozzá.
Egy éve, egy olyan portfóliót próbálok összeállítani munkatársaimmal – folytatta-, amely segíti a magyar vállalkozók exportját, miközben nagy hangsúlyt fektetünk a specifikációra, ugyanis minden termék más, de a piaci feltételek is igen különbözőek a nemzetközi piacokon. Egy új termék bevezetésekor a legnagyobb körültekintésre van szükség ahhoz, hogy sikert érjünk el, s ehhez minden területen megvannak a megfelelő, jól képzett szakértőink – jelentette ki.
Ducsai-Oláh Zsanett hangsúlyozta azt is, hogy fontos a termékek reális piaci pozícionálás, az ár és az érték optimális „beállítása”, s mindig késznek kell lenni arra, hogy szükség esetén új alternatívákat tudjunk ajánlani.
A vezérigazgató a fórum további részében a borászok kérdéseire válaszolt, majd felajánlotta segítségét annak érdekében, hogy az Egri Borvidék további eredményeket érjen el a nemzetközi piacon.