Országos kampány indul az Egri Bikavér népszerűsítésére

A nemrégiben hungarikummá vált Egri Bikavér népszerűsítésére országos kampány indul – jelentette be csütörtökön az M1 Ma reggel című műsorában Nyitrai Zsolt miniszterelnöki megbízott, Eger és térsége országgyűlési képviselője.

mediaklikk.hu

A riporter kérdésére Nyitrai Zsolt elmondta, bár ő kezdeményezte azt, hogy az Egri Bikavért nyilvánítsák hungarikummá, a főszereplők maguk az egri borászok voltak. Az elért eredmény nagy büszkeséggel tölti el az egri embereket is. A vörösborok közül a bikavér vált először hungarikummá, ráadásul az egri várban, amely az ország egyik Nemzeti emlékhelye. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a városban és a környékén tízezer embernek ad megélhetést a szőlő és a bor – fejtette ki a képviselő.

A beszélgetés során Csutorás Ferenc egri borász arról szólt, hogy a Tokaji Aszú után kiérdemelte a védjegyet az Egri Bikavér is, hiszen az elmúlt 120 évben ez volt a legjobb bor a borvidéken, s már a háború előtt is számos kezdeményezés valósult meg a minőség javítása érdekében. A borász beszélt az általa szerkesztett kiadványról is, amely a magyar mellett lengyelül és angolul is megjelenik majd várhatóan még idén novemberben. A kötet bemutatja majd az Egri Bikavér múltját, jelenét, s foglalkozik a jövő feladataival is – tette hozzá.

Lőrincz György egri borász arról beszélt, hogy ez a márka nagyon sok időt megért már, az utolsó 15 év fejlesztései pedig lehetővé tették, hogy a bor elnyerje ezt a rangos címet.

„Bortermelőként számomra az az üzenet, hogy még jobban dolgozzak, s társaimmal lélegzetelállító élményt adjak a bikavér kedvelőinek. Régen is a legjobb borként kóstolták a pincékben ezt a különleges nedűt, és az Egri Bikavéren keresztül mutatták be azt, hogy mit tud ez a csodálatos borvidék.” – mondta.

A másik fő üzenet – folytatta – a szeretet, amit érezniük kell a fogyasztóknak, amikor magyar bort isznak. A védjegy és a közös munka rendkívül sikeressé teheti Európában és a világban a legismertebb vörösborunkat.

Nyitrai Zsolt hangsúlyozta, hogy a védjegy kedvező hatással lesz majd a piacra, hiszen egyértelműen jelzi a minőséget. Nagy megtiszteltetés volt számukra az is, hogy éppen Egerben hozta meg döntését a Hungarikum Bizottság, de köszönet illeti a kormányt és a szaktárcát is a támogatásért.

Mint fogalmazott: a bor eddig is ismert volt a hazai és a külföldi gazdasági színtéren, ám a védjegy még több lehetőséget teremthet a jövőben. Bejelentette azt is, hogy e folyamat elősegítésére Eger városa hamarosan országos kampányt indít a hungarikummá nyilvánított Egri Bikavér népszerűsítésére. Újságokban, magazinokban, valamint óriásplakátokon mutatják be a borvidék zászlóshajóját, amely első vörösborként vált hungarikummá. A kampány céljainak elérését segíti a már említett Egri Bikavért bemutató három nyelven megjelenő kötet is – tette hozzá Nyitrai Zsolt.