Átadták a 24-es számú főút Sirok és Egerbakta közötti utolsó, felújított szakaszát. Az ünnepségen elhangzott, hogy ezen a területen közel húsz éve nem végeztek olyan átfogó munkálatokat, mint most, a Magyar Falu Program keretében. A teljes felújítás több, mint egymilliárd forintos költségét költségvetési forrásból biztosították.
Eger Hírek
„Szép ez a mai nap, mert egy újabb közös eredményről számolhatunk be”, kezdte ünnepi beszédét Nyitrai Zsolt. A térség országgyűlési képviselője nyomatékosította, hogy Magyarország Kormánya a közúti közlekedés színvonalának javításán dolgozik országszerte.
„Fő céljaink között szerepel az, hogy a megyei jogú városokat magas szintű úthálózaton lehessen elérni, az, hogy az autópályák elérjenek az országhatárokig és bekapcsolódjanak a nemzetközi gyorsforgalmi úthálózatba és az ország bármely településéről 30 percen belül el lehessen érni kétszer két sávos utat”
– mondta.
Ennek megerősítéseként minden konzultációban, közvéleménykutatásban és képviselői fogadóórán az elsők között szerepel az utak, járdák állapotának javítása, fejlesztése. Az utak állapota ugyanis meghatározza a mindennapokat, fontos a munkába járásnál és a szabadidő eltöltése során is. A vidék Magyarországa, a kistelepüléseken élők mindennapjai és életminősége pedig kiemelten fontos a mostani polgári kormánynak.
„Mindent megteszünk azért, hogy a vidék Magyarországa fejlődjön, az életminőség javuljon, a népességmegtartó erő növekedjen. Ha jók az utak, akkor a vidéki élet vonzó lehet a fiatalok, a családok, a vállalkozások számára. Ez pedig stratégiai fontosságú kérdés a jövő Magyarországa szempontjából is”- fogalmazott.
A képviselő beszélt az eddigi Heves megyei eredményekről is:
„Örömmel jelentem, hogy Heves megyében 2010 óta közel 550 kilométernyi út újult meg, több, mint 34 kilométernyi új út épült és az új kerékpárutak hossza hamarosan eléri a 100 kilométert”.
Nyitrai Zsolt emlékeztetett arra, hogy egy több évtizedes álom vált valóra azzal, hogy megvalósult Eger és Budapest összeköttetése az autópályán az M25-ös út révén. Ezzel a Budapest-Eger útvonal biztonságosabb, gyorsabb és kényelmesebb lett.
„A koronavírus egy új és veszélyesebb világot hozott ránk. Felértékelődik a biztonság, átalakul a turizmus. Megváltoznak az utazási szokások. A külföldi turisták a biztonságosabb országokat keresik majd és erősödni fog a belföldi turizmus. Amennyiben jó útjaink vannak, akkor még több érdeklődőnek tudjuk megmutatni Eger és térsége szépségeit, történelmi emlékeinket, a borvidékünket és a gyógyító vizeket. Ilyen módon erősödni, gazdagodni tudnak a helyi vállalkozások és családok”.
Az új közös cél pedig az Egert elkerülő, tehermentesítő út építése, amely csökkenti majd a forgalmat, megszünteti a kialakult dugókat Egerben és hozzásegít a tisztább levegő és a zöldebb a város kialakításához.
„Az Egert elkerülő úttal egy nagy terv megvalósításának a kezdetén vagyunk, de a polgárok bízhatnak bennünk. Az M25-ös utat is megépítettük, az Egert elkerülőt is meg fogjuk valósítani”
– hangsúlyozta.
A képviselő gratulált és balesetmentes közlekedést kívánt az egerbaktaiaknak az új úthoz és megköszönte mindazok munkáját, akik részt vettek a megvalósításban, hiszen ezen az útszakaszon 1974 óta nem történt hasonló léptékű beruházás.
Az átadón Varga Tibor, Egerbakta polgármestere első sorban Nyitrai Zsoltnak mondott köszönetet azért a lobbitevékenységért, melynek eredményeképp megvalósulhatott az útfelújítás. Ugyanakkor reményét fejezte ki, hogy a munkálatok tovább folytatódnak és hamarosan elkészülhet az Egerbaktát Egerrel összekötő út rendbetétele is. Ebben is kérte a képviselő segítő közreműködését.
Szabó Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Heves megyei igazgatója arról beszélt, hogy egy három éves program ért véget a mostani útszakasz átadásával. A Sirok és Egerbakta közötti út három fázisban újult meg, több, mint 1 milliárd forintból. Az utolsó 1,8 km hosszú szakasz a Magyar Falu Program keretében, teljes egészében költségvetési forrásból, 250 millió forintból újult meg. A munkálatok során kitisztították a vízelvezető árkokat, felfestették a tartós burkolati jeleket, lecserélték a szalagkorlátot és a táblákat is.